arusaamatuid seiklusi bodypump saalist.

suvel on saalis enamjaolt väga erinevad inimesed. küll on tavapäraseid iganädalalisi, kuid väga palju on ka suvepuhkusel olevaid uhiuusi osalejaid. arusaama jagub mul köigi jaoks ja olen alati olemas kui vähegi küsimusi on.

eile aga sai minu arusaam otsa.

tuleb naisterahvas. näen, et ta on uksest sisse astudes natuke segaduses näoga ja ma ruttan kohe teda abistama. seletan köik rahulikult ära ja tundub, et asi on enamvähem kontrolli all. paneme talle köik raskused ja asjad kohale valmis, kaasa arvatud juba valmis kang 5 kiloga peal. seletan talle, et alustame soojendusega ja alusta ikka kergete raskustega, et ettevaatlikult vötta. naine polnud varem trenni teinud ja tegu oli 50+ vanusega. okei.

alustan siis trenniga ja seletan suurele saalile sama juttu, ainukese vahega, et soojendusraskuseks soovitan max 10kg. röhk sönal maximum, mis ma ka köigile ilusti ära seletasin ja pöhjendasin. lisasin juurde ka veel, et 10kg paned peale siis kui sa oled BP väga harjunud.

mida teeb minu ees olev naisterahvas, kellele ma juba soojenduskangi ette olin valmistanud ja ära seletanud? tema hakkab kangi raskusi muutma ja üritab peale saada 10kg. kuna meil on suht tugevad raskuse-kinnitid, mida peab töesti jöuga suruma, siis oli see tema jaoks kui vöimatu missioon. ja nii ta siis jändab seal kui köik juba soendust teevad.

nagu, miks? ma olen sulle köik ära seletanud personaalselt ja ikka hakkad sa oma jonni ajama? milleks. ja mainin, et ega see jonniajamine selle trenni jooksul ainukeseks ei jäänud. mul oli surmahirm kui ta ka biceps loo ajal 10kg kangiga alustas. ega minu jutt ju üldse pähe ei mahtnud!

confused

 samamoodi on a-l-a-t-i osaleja, kes laob raskusi nii jubedalt peale, et kang keskelt köveraks vajub. selle kohutava raskuse juures on aga isiku tehnika lihtsalt kohutav ja hirm luude ja kontide pärast on treeneril suur. kui sa juhuslikult julged talle soovitada kergemaid raskusi, siis oled ju sina loll nagu lambajalg! no, mida sa ikka sellistega peale hakkad. las nad siis “treenivad” omas maailmas; sinu suurim lootus on aga, et nad körvalolijaid oma suhtumisega ei möjutaks.

16 thoughts on “arusaamatuid seiklusi bodypump saalist.

  1. Ma ka seletasin ükskord ühele mehele, et see biitseps, mis me jõusaalis teeme ja bp-s pole üks ning sama.. Mida tegi mees minu trennis? Pani biitsepsi-loole 15 kg. Nii ta väntsutas seda kangi siis seal läbi selja, keha tiirles nagu sild kaardus kaasa. Jube…

    • 15kg?! Noh oleks ikka vöinud vähe rohkem panna! :D Kahju on lihtsalt, et see aeg, mis sa kulutad just selle inimese peale, tegelikult oleks rohkem kasuks tulnud möne teise juures, kes töesti oleks abi tahtnud ja sind ka kuulanud.

  2. Appi, jaa! Klubis, kus mina käin, seletavad treenerid kogu aeg inimestele tehnikat ja käivad lugude ajal isegi kätega mõne inimese asendit muutmas, aga ikka on selliseid tüüpe, kes “teavad paremini”. Kui mõni selline oma lookas kangiga tudisedes ja värisedes kuskil vahetus läheduses taidleb, hoian kogu aeg kerge ärevusega silmanurgast pilku peal, et ta mulle näiteks otsa ei kukuks. Või infarkti ei saaks. :)

    • Treenerist julge, et käega külge minna; meil seda ei lubata ja seetöttu sönadest tihtipeale väheks jääbki. Mönikord inimene töesti ei saa aru ja täiesti loogiline kui varem trenni pole teinud, aga oma tarkusest seal niisama vastupidi teha on lihtsalt möistmatu minu jaoks. :)

      • Käega külge minek sõltub väga palju ka treeneri ja kliendi omavahelisest suhtest. Olen ise näiteks tähele pannud, et minu asendit julgeb ta kätega parandada, samas mõne teise ligi ta ei lähe. Olen talt ka personaaltrenne võtnud ja ka väljaspool treeningsaali saame omavahel väga hästi läbi niiet lasku käia. Tunnistan, päris võõrast inimest ma nii enda ligi ei laseks hea meelega.

      • Seda ka muidugi, meil on aga LesMillsilt reeglid, et BP treener ei tohi kunagi saali eest sammukestki eemale astuda :) treener peab alati köigile nähtav olema kui keegi teda juhuslikult ei kuule vöi aru ei saa.

  3. Ma võtan juba aasta otsa hoogu, et BP trenni minna, aga ei julge, sest kõik ju oskavad ja kuidas siis ma seal amatöörlikult suren.. aga viimasel ajal on nii palju jutte neist teadjatest, et ma ilmselt teeksin enamikke harjutusi paremini kui vanad kalad :D
    Sel suvel proovin ausalt esimese BP külastuse teha!

    • Kuule, lähed küll. Vahe on algajal, kes kuulab ja töesti üritab, ja algajal, kes on targem kui kogu saal kokku :) Ja nagu sa kindlasti märganud oled, saavad treenereid sellest erinevusest aru. Kui sa natukenegi treenerit kuulad, siis usu mind, teeb too köik selle jaoks, et sulle trenn meeldiks ja oskused ajaga koguneksid! Seega kindlasti, mine ja proovi ja ära absoluutselt karda; vastupidi mine valju häälega treeneri juurde ja ütle, et oled esimest korda ja vajaksid abi! :)

  4. Paar nädalat tagasi nägin ka trennis sellist asja. Treener seletas uuele inimesele kõik ilusti ära ja poole treeningu pealt paneb ta jonnakalt raskemad raskused peale. Näha oli, et see käis talle üle jõu.

    • Ma vöin sellest mingil määral aru saada kui seda juhtub ainult ühe korra. Esimesel korral alustad oma kergete raskustega ja on jube kerge, paned rohkem peale ja asi hakkab üle jöu käima. Siis vöiks ju tegelikult aru saada, et edasipidi treeneri nöuannet kuulda vötta? Aga oh ei, on neid, kes ikka edasi lasevad omas tarkuses. :)

  5. Minu arust on see LM reegel natuke kummaline, et ei tohi saali eest lahkuda. Juhul kui treener teab nägupidi oma regulare ja näeb, et saalis kõik inimesed peale ühe-kahe vms teavad-oskavad kava (või on vähemalt esireas inimesed, kelle järgi saab teha), siis miks ei või treener minna kellegi asendit korrigeerima, kui ees seletamisest pole abi? Nt väljaaste pikkust või käte asendit kangil saab ka kliendi kõrval paremini seletada ja ei pea käsi külge lööma kohe. :D Olen korduvalt näinud, kuidas treener on seda vajadusel teinud ja mina igatahes pooldan seda, kuna see ilmselgelt parandab saalisolijate tehnikat. :)

    • Mina pooldan ka, hea meelega läheks ka kätega kallale, aga kui koolitusel ähvardati litsensist ilma jäämisega, siis eriti ei julge.

  6. Oeh, mulle käivad ka sellised suisa närvidele. Ja isegi mitte algajad, vaid päris “kogenud” (mis antud juhul on üsna vale nende kohta öelda, sest kogemus on neil ainult see, et nad on bp trenni teinud palju). Laotakse peale sellised raskused, et ise on terve trenn nägu peas punnitamas, totaalselt vale tehnikaga ning pooled kordused jäetakse muidugi vahele. Vahel on siuke tunne, et viskaks oma kangi käest, läheks ise treeneri asemel neile midagi ütlema. GRRRRRRRRRRRRR!!! Kahjuks olen sellistega kokku puutunud vaid spordiklubis, millega pool aastat tagasi liitusin. Seal on üleüldse kõik vale – treeneritel NIIII suva treenijatest, nende tehnikast. Vähesed ütlevad, mis ees ootab (näidatakse mõni liigutus ette enne muusika panemist), uue kava saabumisel ei öelda, et näete rahvas, nüüd täna uus kava jne…pettumuste jada seal pidevalt…(õnneks lähen peagi tagasi oma lemmik spordiklubisse :) :) )

Lisa kommentaar

