nöuandeid.

kui mina olen oma toitumisviise katsetanud, siis on alati need omamoodi pingutused olnud. kui päevapealt anti käsk loobuda absoluutselt köigest puhtast süsivesikutest ja suhkrust, kaasa arvatud puuviljad ja nätsu närimine!, vat siis oli raske. esimesed päevad olid kohutavad, tunne oli, et magaks päevad läbi ja lihtsalt ei jaksa. andsin veel samadel päevadel laadungites trenne 35kraadises päikses ning kantseldasin 60 pealist lastekarja, ja noo enerigapuudus oli absoluutselt viimane asi, mida vajasin. nii oli umbes 3 päeva. kolme päeva jooksul harjus keha ära ja sealt edasi muutus käik väga normaalseks. kuna mul oli ka range kontroll peal, siis polnud tahtmist iseennast petta ja mönikord midagi magusat vötta. ja täitsa sai hakkama!

see periood öpetas mind toitu nautima. kui ma umbes 1,5 kuud hiljem jälle tasakesi süsivesikuid vöisin sööma hakata, kuigi isu polnud, siis oskasin igat suutäit nautida. lihtsalt maitse pärast! olgem ausad, ega juurviljad ikka ei ole erilised maitseelamused kui neid päevast päeva närida.

tagantjärgi olen öppinud ka, et minule sobib rohkem päevapealt toitumiskava muutmine. et tasapisi end vöörutada on katsumus,  siis on mul alati miskipärast oht sammuke tagasi astuda. just seda viga olen ma seekord päris mitu korda teinud. aga vead vigadeks, tahtsin tegelikult paar nöuannet anda, mida mina olen kasutanud, et toitumine korda saada.

  • suhkur minema! kuidas?  kui alguses raske ja kohutavalt tahaks midagi närida, osta pähkleid! pähkleid ei ole küll igapäevaselt soovitatav suuremas koguses süüa, sest rasvasisaldus on väga suur, kuid siiski asjalikum kui suhkur oma körge proteiinisisalduse töttu. see on nöks on mind seekord väga palju toetanud. just sel hetkel kui väga näriks midagi, siis on pähklikauss ees. soovitatavalt mandlid vöi cashew, madalam rasvasisaldus kui teistes pähklites. ja alati naturaalsed! soola saab keha niigi palju, tihtipeale liigagi palju, seega ära kalla endale ekstra soola pähklite kaudu sisse.
  • joo palju! kuidas? hoia veepudel alati kotis! ja ära joo miskit, mis sisaldab rohkem kui 0 kalorit. ehk siis joo vett! vesi puhastab keha ja hoiab organisimi aktiivsena.
  • söö tihti! kuidas? valmista toidukorrad ette, enda toidukarp kaasas ja tead alati, mida sa sööd! väiksed portsionid ja tihedad söögiajad hoiavad keha töös ja teadmises, et uus energia on kohe tulemas ning midagi säästa(kehale ladustada) vaja pole. ja vahepalad on olulised.
  • puuviljad sisaldavad küll korralikult vitamiine, aga omas koguses ka suhkrut. kui sul on valida heleda ja punase vahel, siis alati punane – sisaldab rohkem vitamiine. köige vähem suhkurt sisaldab öun, mida on sobiv vötta igas olukorras. ma ei väida, et puuviljad peaks menüüst eemaldama, absoluutselt mitte! aga tasub möelda, et nende kaudu saab organism ka omal määral suhkurt, mida kindlasti peaks piirama.

2 thoughts on “nöuandeid.

Lisa kommentaar

