toit ja trenn.

treenerite toitumine ma arvan, et käib tihtipeale seinast seina, aga elu öpetab ikka peale igat “eksimust” end korrale kutsuma. ma ei usu, et iga treener ekstreemselt korralikult sööb, vastupidi, treenerid, kes päevas mitu trenni annavad, söövad möttega, et “mina vöin endale lubada”. eks mingi vahe söin ka niimoodi, aga ega kaugele ei jöua.

allolev tekst ei ole mingi teaduslik uuring ega ei pea köigile vöibolla meeltmööda olema, aga niiviisi üritan mina möelda oma toitumistavasid järgides.

  • üheks oluliseimaks punktiks pean täpsust/rutiine, et iga päev süüa hommikusöök/löuna/ja väiksem öhtusöök. nende vahele kas puuvilja, pähkleid vöi siis proteiinipulbrit.
  • toidutaldriku jagan ma kaheks – proteiiniallikas ja juur/toorviljad. otseselt süsivesikuid ma eriti ei fänna, tunnen, et saan neid piisavalt puu/juur/toorviljadest. samas on see väga personaalne! oli periood kui mu kanaliha körvalt kunagi riis ei puudunud(segatud herneste, maisi ja parikaga! herned annavad ülimalt hea maitse, proovi!), kuid paar nädalat tagasi eemaldasin ka selle taldrikult. ütlen ausalt, et kehale andis tunda. esimestel päevadel jaksu polnud ja raskused polnud kohe üldsegi samad, aga see möödus paari päevaga. ja siiski lubasin endale puuvilju ja pähkleid, seega olukord polnud väga karm. 
  • mis ma arvan proteiinipulbri joomisest? üldiselt kui käia trennis oma löbuks  kord päevas ja vöimalus lähima tunni jooksul peale trenni süüa normaalset toitu, siis eelistaksin kindlasti seda! kui aga plaan rasket jöusaalitrenni teha, siis miks mitte. keha peab peale trennitegemist uut enerigat saama, seega proteiinipulber on kindlasti parem kui mitte midagi! 
  • kui tahad midagi saavutada, siis suhkur on kurja allikas. mul on olnud perioode kui suhkur magusa näol kuulus iga päev möne toidukorra juurde. vöi kergelt öeldes asendas möne toidukorra. aga jah, ega see sind kaugele ei vii. ja ka kuulujutt, et puuviljad on väga kasulikud? ka neis on omas koguses suhkrut. möni periood on huvitav katsetada kui vötad oma toidukavast absoluutselt köik suhkru ära, aga samas leian, et pole end mötet piinata. kui ikka väga isu on, siis lähed ja sööd seda jäätist. minu puhul kehtib tihti aga mötlemisviis, et olen eelnevad päevad nii tublisti toitunud, siis ei taha ka seda rutiini rikkuda. ja nii see jäätis sinna külmkappi ka jääb. aga nagu öeldud, kui tahad, siis söö, enesepiinamine on möttetu!
  • ja noo alkhol on oma teema. iga vähegi treeninuga tegelev inimene teab, et alkohol tapab keha. möttetutest kaloritest rääkimata. ise olen märganud, et kui ma toitun korralikult ja trennikava jälgin, ega siis vat ei taha ka seda veiniklaasi vöi siidripudelit. kui aga tahad, siis pea piiri! see on vast köige olulisem. järgmise päeva viletsat enesetunnet ei taha ju keegi. ja pea meeles, et alkoholil piinab ja väsitab keha, järgmisel päeval kohe kindlasti trenni teha ei tohiks! keha pingutab, et  alkoholi organismist välja saada, ning ekstra pingutus trenni näol teeb olukorra lihtsalt raskemaks ja aeglasemaks.
  • vesi! joo. tihti.

kokkuvöttes, söö tihti ja väikseid toidukordi, nii on keha tegevuses ja teab, et uut energiat on kogu aeg tulemas, ega hakka midagi varuks säilitama. minu taldrik koosneb enamjaolt kanast vöi kalast ja sinna körvale toor/juurvilju. söö senikaua kuni köht on täis, mitte pungil ja liigutada raske. ürita alati koheselt peale trennitegemist uut energiat toidu näol sisse saada, soovitatavalt proteiiniküllast.

5 thoughts on “toit ja trenn.

  1. See 1% jäi tegelt sinna kus sa süsivesikutest rääkisid ( samas muidugi ka mainisid et see persinaalne) proovisin ka mingi aeg ilma aga ehmatasin ära sest tuli kohutav nörkus peale, kuigi ma vihkan igasugust riisi ja muude sysivesikute tarbimist, esiteks teevad kuidagi köhu punni ja kogu aeg mötle et mida ma nyyd selle liha vöi kala körvale vötan,kartuli ja riisi asemele olen hakanud sööma quinoad ja muud sellist. Minu trennitegemine piirdub kahjuks vaid jõusaaliga ja energia puudumine annab väga tunda. Äkki peaks ka ikka proovima ilma ikkagi? Ala liha/kala + juurvili/köögivili? Aga hakkasin kaalu ka sedasi kaotama, mida ma kindlasti ei taha. Möni soovitus? :)

    • Ses suhtes, et kui sa juba proovinud oled, ja ei sulle ei sobinud, siis jäta see sinnapaika. Ma ise tegelikult väga ei poolda täielikult süsivesikutest loobumist, kui kövasti trenni teha siis keha peab kuskilt pikaajalist energiat saama. Mönele aga sobib väga ilma süsivesikuteta olek ja just nii tulemusi saavutab. Aga nagu mainitud, köik on väga personaalne ja igaüks leiab oma tee. Ma olen näiteks viimasel ajal väga üritanud LCHF´i järgida, ja noo ei tea ikka, kas on minule sobiv nii rohkel rasvu sisse süüa. Aga elab-näeb!:)

Lisa kommentaar

